onsdag 16. juni 2010

Babysokker i selbustrikk

Jeg har et større selbustrikk-prosjekt i gang, og trengte å øve meg på noe mindre. Da passet det jo bra å strikke sokker til en liten baby. For at mønsteret skal komme tydelig frem strikkes sokkene på pinne nr. 2,5. Garnet (Rauma 2 tråds Gammelserie) og mønsteret kommer fra Husfliden. Jeg har valgt "sauefarget" hvit og sort, altså ikke helt hvitt og sort. Jeg fikk ikke til hælen i oppskriften, så jeg strikket min egen - som jeg har lært av mamma:-) Blondekanten øverst kalles på lokal trøndersk "snepplest".

Babyen hadde det travelt, og kom 3 uker før tiden - skal si det ble fart på strikkepinnene! Jeg rakk akkurat å gjøre dem ferdige til vi skulle dra for å hilse på den nyfødte:-) Sokkene er str. 1 år, og altfor store, men de blir vel passe etterhvert... Vi visste ikke om det ble gutt eller jente på forhånd, så jeg valgte plommerød stripe. Tenkte at det kunne passe begge kjønn. Den lille tassen er forøvrig knus bedårende, og aldeles skjønn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)