søndag 18. april 2010

Strikkede sofaputer

Jeg ble helt hekta på det Polaris-garnet som jeg strikket lua og halsen i! Gøy med så store pinner også. Derfor satte jeg like gjerne i gang med å strikke et sofaputetrekk i Polaris på pinne nr. 10. Innerputa er 43x43 cm, så jeg la opp masker til det passet og strikket riller til det målte 1 meter. Deretter sydde jeg sammen i sidene, og la klaffen over. Jeg brukte 6 nøster på putetrekket, så det ble en relativt dyr pute (ett nøste koster rundt 50 kroner). Og selvfølgelig måtte jeg strikke én til, så nå har jeg har to makne ;-)

Jeg leter fremdeles etter knapper som blir fine, de skal kunne kneppes igjennom en maske. Det får jeg ta til vinteren igjen, nå er de altfor varme og er pakket bort.

Oppdatering 31.10.10:
Jeg har kjøpt og sydd på knapper. Endelig! Jeg valgte disse knappene siden de står i kontrast til den tykke ulla. Se bilder :-)
Knapp med blader

1 kommentar:

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)